Branding

بسته بندی

6.Packaging

شاید سی سال پیش برای بسته بندی یک قانون وجود داشت و آن این بود که بسته بندی باید دو ویژگی مهم داشته باشد؛
‏Containing the product
‏Protecting the product
شما اگر محصول خود را داخل پیت حلبی هم بریزید، هم محصولتان را در بر خواهد گرفت و هم از آن مراقبت خواهد کرد. اما در بازاریابی امروز، بسته بندى علاوه بر دو مورد بالا باید دارای ویژگی
‏Promoting the product
باشد و محصول شما را پروموت کند. زیرا تعداد دفعاتی که مشتریان و مخاطبان شما محصول شما را در شلف یک فروشگاه یا مغازه می بینند به مراتب بیش تر از آن است که در تبلیغات تلویزیونی یا روی بیلبورد ها میبینند!
لایه های بسته بندی؛
‏1. Primary container
‏2. Secondary package
‏3. Shipping package
خمیر دندان را در نظر بگیرید. تیوب خمیردندان پرایمری کانتینر است. جعبه ای که آن تیوب را در بر می گیرد، بسته بندی دوم محسوب می شود و کارتنی که تمام این جعبه ها(مثلا حاوی ۲۴ عدد)را در بر می گیرد شیپینگ پکیج آن محسوب می شود
سعی کنید بر روی بسته محصولات تان از کلمات قدرتمند مانند؛
خالص، طبیعی، جدید، صد در صد رژیمی و … استفاده کنید. امروزه برخى برند ها با توجه به مسئولیت هاى اجتماعى شان، از بسته بندى هاى سبز(قابل بازیافت) استفاده مى کنند که خود این مطلب مى تواند یک تبلیغ دهان به دهان باشد

Write a comment

نوشته‌های تازه